Subject: Euroopa Kontrollikoja eriaruanne tehisintellekti kohta
From: <[email-masked]>
Date: Wed, 29 May 2024 01:09:40 +0300

<https://www.eca.europa.eu/PublishingImages/Logos/ECA_Hor_Logo_Estonian.jpg>

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea lugeja

Meil on hea meel teile teatada, et äsja ilmus Euroopa Kontrollikoja liikme 
Mihails Kozlovsi juhtimisel koostatud eriaruanne 08/2024: „ELi ambitsioonid 
tehisintellekti valdkonnas – edasiliikumiseks on vaja paremat juhtimist ning 
suuremaid ja sihipärasemaid investeeringuid“.

Euroopa Liit ei ole seni olnud eriti edukas Euroopa tehisintellekti 
ökosüsteemi arendamisel ega ole suutnud kiirendada tehisintellekti 
investeerimist samal määral nagu maailma selle valdkonna liidrid. Alates 
2018. aastast on Euroopa Komisjon võtnud rea meetmeid ja töötanud kesksete 
komponentide kallal, mis on vajalikud ELi tehisintellekti ökosüsteemi 
arendamiseks. Nendeks on näiteks õigusraamistik, taristu, teadusuuringud ja 
investeeringud. Lisaks astus EL varakult samme, et uurida tehisintellektiga 
seotud riske, ning töötas välja maailma esimesed tehisintellekti kasutamise 
üldised reeglid. ELi tegevus ei olnud aga liikmesriikide meetmetega hästi 
kooskõlastatud ning investeeringute tegemist ei jälgitud süstemaatiliselt. 
Kui EL soovib oma eesmärke saavutada, on edasiliikumiseks esmatähtis 
parandada juhtimist ning investeerida rohkem ja sihipärasemalt nii avaliku 
kui ka erasektori vahendeid.

Siin <https://www.eca.europa.eu/et/publications/SR-2024-08>  toodud lingilt 
leiate eriaruande ja pressiteate ELi 24 keeles.

14. juunil 2024 korraldab kontrollikoda veebipõhise paneelarutelu ELi 
tehisintellektialaste eesmärkide teemal, millest tehakse ka otseülekanne 
<https://www.youtube.com/live/xOeGBh6AS74> .

Kui soovite kontrollikoja töö kohta rohkem teavet saada, võtke meiega 
ühendust või külastage meie veebisaiti aadressil eca.europa.eu 
<https://www.eca.europa.eu/et> . Kontrollikoja väljaannete portaali 
kasutamiseks klõpsake siin 
<https://www.eca.europa.eu/et/search-publications#k=> .

Lugupidamisega

____________________

Euroopa Kontrollikoda

Presidendi direktoraat

Institutsioonidevahelised suhted

[email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

eca.europa.eu <http://www.eca.europa.eu/et/Pages/ecadefault.aspx>

Käesolevas isikuandmete kaitse avalduses 
<https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/PrivacyStatementSMS_2019/Privacy-statement-sms-2019_ET.pdf> 
selgitatakse, kuidas Euroopa Kontrollikoda töötleb ja kaitseb teie 
isikuandmeid oma väljaannete levitamisel kooskõlas Euroopa Parlamendi ja 
nõukogu 23. oktoobri 2018. aasta määrusega 2018/1725 
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018R1725&from=ET> 
, mis käsitleb füüsiliste isikute kaitset isikuandmete töötlemisel ELi 
institutsioonides. Kui Te ei soovi enam meilt sõnumeid saada, võite end igal 
ajal postiloendist eemaldada, klikkides siin 
<mailto:[email-masked]?subject=UNSUBSCRIBE> .